Προτεινόμενοι Σύνδεσμοι:    greece   -   greece hotels   -   ειδησεις   -   greece news   -   ταβλι στο internet   -   livescore   -   νέα
 easypedia

Easypedia.gr
Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα
Ελληνες
Πρωθυπουργοί
Οικονομία
Γεωγραφία
Ιστορία
Γλώσσα
Πληθυσμός
Μυθολογία
Πολιτισμός & Τέχνες
Ζωγραφική
Θέατρο
Κινηματογράφος
Λογοτεχνία
Μουσική
Αρχιτεκτονική
Γλυπτική
Αθλητισμός
Μυθολογία
Θρησκεία
Θετικές & Φυσικές Επιστήμες
Ανθρωπολογία
Αστρονομία
Βιολογία
Γεωλογία
Επιστήμη υπολογιστών
Μαθηματικά
Τεχνολογία
Φυσική
Χημεία
Ιατρική
Φιλοσοφία & Κοινωνικ. Επιστήμες
Αρχαιολογία
Γλωσσολογία
Οικονομικά
Φιλοσοφία
Ψυχολογία
Γεωγραφία
Ασία
Αφρική
Ευρώπη
Πόλεις
Χώρες
Θάλασσες
Ιστορία
Ελληνική Ιστορία
Αρχαία Ιστορία
Βυζάντιο
Ευρωπαϊκή Ιστορία
Πόλεμοι
Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
Σύγχρονη Ιστορία
 

Τρόλεϊ

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Νέου τύπου τρόλεϊ στην Αθήνα.
Νέου τύπου τρόλεϊ στην Αθήνα.

Το τρόλεϊ (επίσης τρόλλεϋ), είναι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο. Η τροφοδοσία με ηλεκτρικό ρεύμα δεν γίνεται με κάποια μπαταρία αλλά από δύο «κεραίες» που είναι τοποθετημένες στην οροφή του και συνδέονται με ένα ηλεκτρικό δίκτυο το οποίο είναι τοποθετημένο κατά μήκος των προεπιλεγμένων διαδρομών. Τα τρόλεϊ χρησιμοποιούνται σε αρκετές πόλεις στον κόσμο, μεταξύ αυτών κι η Αθήνα που έχει αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο.

Τα τρόλεϊ είναι ιδιαίτερα φιλικά με το περιβάλλον καθώς χρησιμοποιούν μόνο ηλεκτρικό ρεύμα με αποτέλεσμα να μην ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Βέβαια η φιλικότητά τους προς το περιβάλλον εξαρτάται και από τον τρόπο παραγωγής του ρεύματος, το οποίο καταναλώνουν. Tο θετικό όμως είναι ότι δεν συμβάλλουν στη ρύπανση του ήδη επιβαρημένου από το νέφος αστικού περιβάλλοντος. Από την άλλη ως μέσο σταθερής τροχιάς και μάλιστα όχι αυτόνομης, είναι σχετικά αργό. Η κίνηση του τρόλεϊ είναι ευάλωτη τόσο σε εμπόδια που μπορεί να βρεθούν στον δρόμο του, τα οποία ακινητοποιούν όλα τα τρόλεϊ της ίδιας γραμμής που επέρχονται όσο και από τις αδυναμίες του ίδιου του ηλεκτρικού δικτύου από το οποίο τροφοδοτείται.

Τα προβλήματα όμως αυτά αντιμετωπίστηκαν σε μεγάλο βαθμό τόσο με την δημιουργία λεωφορειολωρίδων (οι οποίες αυτονόμησαν μερικώς το δίκτυο μεταφοράς όλων των λεωφορείων), όσο και με την αντικατάσταση του στόλου της Αθήνας το 2003-04 με καινούρια τρόλεϊ τα οποία διαθέτουν κινητήρα ντίζελ που ενεργοποιείται για την αποφυγή εμποδίων που μπορεί να βρεθούν στη τροχιά τους.

  • Στην Αθήνα τη λειτουργία του δικτύου των τρόλεϊ έχει αναλάβει η εταιρεία Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών Πειραιώς (Η.Λ.Π.Α.Π. Α.Ε.), η οποία αποτελεί διάδοχο της Η.Ε.Μ. Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών. Η εταιρεία Η.Λ.Π.Α.Π. Α.Ε. ανέλαβε το έργο της Η.Ε.Μ. από 1-1-1971. Σήμερα ανήκει στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.).

Δίκτυο Αθήνας

Το δίκτυο της πόλης περιλαμβάνει 23 διαδρομές και καλύπτει το σύνολο σχεδόν του δήμου της Αθήνας. Αναλυτικά:

  • 1 Πλατεία Αττικής – Τζιτζιφιές – Μοσχάτο
  • 2 Πλατεία Κυψέλης - Παγκράτι – Καισαριανή
  • 3 Νέα Φιλαδέλφεια –Ανω Πατήσια - Γηροκομείο
  • 4 Άνω Κυψέλη – Άγιος Αρτέμιος
  • 5 Λαμπρινή – Πλατεία Συντάγματος – Τζιτζιφιές
  • 6 Ιπποκράτους – Νέα Φιλαδέλφεια – Κόκκινος Μύλος
  • 7 Πανεπιστημίου – Λεωφόρος Αλεξάνδρας (κυκλική)
  • 8 Λεωφόρος Αλεξάνδρας – Ακαδημίας (κυκλική)
  • 9 Άνω Κυψέλη – Ζάππειο (κυκλική)
  • 10 Τζιτζιφιές - Χαλάνδρι
  • 11 Άνω Πατήσια – Νέο Παγκράτι – Νέα Ελβετία
  • 12 Ζάππειο – Περιστέρι (Άγιος Ιερόθεος)
  • 13 Λαμπρινή – Κάνιγγος – Νέο Ψυχικό
  • 14 Πλατεία Παπαδιαμάντη – Λεωφόρος Αλεξάνδρας – Νέο Ψυχικό
  • 15 Πετράλωνα – Δικαστήρια – Ελευθερίου Βενιζέλου
  • 16 Άγιος Ιωάννης Ρέντης – Πειραιάς (κυκλική)
  • 17 Πειραιάς – Κερατσίνι (κυκλική)
  • 18 Μουσείο – Χαλάνδρι (Εθνικής Αντιστάσεως)
  • 19 Μουσείο – Χαλάνδρι (Σίδερα)
  • 20 Νέο Φάληρο – Καστέλλα – Δραπετσώνα
  • 21 Ομόνοια – Πέτρου Ράλλη – Νίκαια
  • 24 Πετρούπολη – Ίλιον – Σταθμός Αγίου Αντωνίου (κυκλική)
  • 25 Καματερό – Ίλιον – Σταθμός Αγίου Αντωνίου (κυκλική)

Δείτε επίσης

Εξωτερικές συνδέσεις